2. Ademen

Hoe belangrijk ademen voor ons is wordt duidelijk wanneer je 1-2 minuten je adem probeert in te houden.
Maar niet alleen dát je adem haalt is van levensbelang, maar ook hóe je ademt!

Kijk en luister
Het belang van een goede ademhaling

Lezen
Weten we nog wel wat gewoon ademen is? – interessant en erg informatief blog van Stans van der Poel, inspanningsfysiologe en ademhalingstherapeute.
Emoties reguleren – hoe je middels ademhaling invloed kunt uitoefenen op angst, verdriet en boosheid.
Verademing – de invloed van goed ademhalen op ontspanning, beter slapen, meer energie, sneller afvallen.
Wim Hof Methode – hoe je met ademhaling je gehele autonome zenuwstelsel + immuunstelstel optimaal kunt laten functioneren.

Doen
Drie maal daags 6 minuten
– Ademhalen met hulp van een app? Installeer op je smartphone een van de bestaande adem apps en ervaar wat het je kan opleveren.
– Ademhalingsoefening: 3-minuten adempauze
– Ademhalingsoefening: In- en uitademing
Ademhalingsoefening voor ontspannen buikademhaling
Ademhaling tijdens het lopen
– Doe mee met het 1oo-dagen programma van Sportrusten. Twee maal per dag een hele korte en eenvoudige ademhalingsoefening, ondersteund met een stickervel en een digitaal logboek waar de positieve effecten zichtbaar worden.

 

 

Reacties zijn gesloten.