Pakketkeuze

Om zo optimaal mogelijk te kunnen werken aan het herstel van je burn-out krijg je naast loopsessies in combinatie met coaching een Voedingsadvies en het Sportrustenpakket:
VOEDINGSADVIES
Orthomoleculair voedingsdeskundige Cynthia Joseph van 100% Vitaal verzorgt een persoonlijke en professionele voedingsanalyse en bijbehorend advies, specifiek gericht op je herstel van stress- en burn-outklachten.
Het SPORTRUSTENPAKKET bestaat uit de volgende onderdelen:
– een online programma waarin je gedurende 100 dagen kunt monitoren hoe het gesteld is met je blijmoedigheid, energie, slaap, sport en concentratie,
– ondersteunende en motiverende mails met inspirerende achtergrondinformatie over sporten en ontspannen,
– twee makkelijk leesbare boeken over ademhaling en hardlopen en
– een kalender met bijbehorend stickervel ter stimulering van je activiteiten gericht op ontspanning en inspanning.
Dit alles bij elkaar vormt de vast inhoud van het Basispakket (vanaf 790 euro).

Wat kan je nog meer helpen om zo optimaal mogelijk te herstellen?

Aanvullend op dit Basispakket kunnen de HRV Lifestyle Analyse, een Rustmeting, Inspanningstest en/of de Energy Control Methode ingezet worden.


HRV LIFESTYLE ANALYSE

HRV staat voor Heart Rate Variability: de variatie in de hartslag intervallen. Gedurende 3 dagen wordt middels de HRV van minuut tot minuut geregistreerd of je in de actieve stand staat (werken, sporten, etc.) dan wel in de rust- of herstelstand (slapen, eten, ontspannen). De meting geeft exact weer welke activiteiten je energie kosten en welke energie opleveren en hoe de balans tussen beiden is. Door deze complete leefstijlanalyse krijg je heel goed in kaart welk gedrag je kunt inzetten in het kader van herstel.

RUSTMETING
Middels een speciale hartslagband meet ik je hartslag in rust, evenals je ademfrequentie, hartritmevariabiliteit (HRV) en het vermogen om te herstellen na fysieke inspanning. Uit deze meting in combinatie met de gegevens vanuit de anamnese rollen diverse gegevens waaronder je rusthartslag, ademhalingsfrequentie, BMI, verbrandingspercentage in rust, geadviseerde calorie-inname per dag, inschatting van je huidige conditie en vermogen tot herstel. Deze 0-meting vormt een duidelijk vertrekpunt van het traject.

INSPANNINGSTEST
Op de fiets of harlopend kunnen we volgens een bepaald protocol je inspanningsbelasting achterhalen, evenals je aerobe drempel en omslagpunt/anaerobe drempel. Op grond hiervan kom je te weten wat voor jou de meest effectieve persoonlijke trainingszones zijn. Daardoor kun je veel gerichter en veiliger aan de slag met je fysieke trainingen.

ENERGY CONTROL METHODE
Met de uitkomsten van de inspanningstest krijg je een gepersonaliseerd trainingsschema voor 6 weken: 3x per week gedoseerd trainen en 3x daags een ademhalingsoefening van 6 minuten. Daarbij vormt de Hearth Rate Coach – een speciaal hiervoor ontwikkelde app – je persoonlijke coach. Je kunt daarbij mij als coach machtigen je gegevens uit de app te ontvangen. Daarmee kan ik – net als jij – de voortgang monitoren via de site www.heartratecoach.com. De dagelijkse biofeedback geeft je waardevolle informatie en behoedt je voor overbelasting, maar ook voor onderbelasting.

Reacties zijn gesloten.